2014. december 12., péntek

Wellness-tallér

Ma kétféle karácsonyi süti készült - azaz kétféle keksz, amit jóformán csak Karácsonyra szoktam sütni - a hagyomány, ugyi... :)
Ez, a Wellness-tallér nevű a 2006-os adventi Praktikában jelent meg, de csak tavaly próbáltam ki. Viszont menet közben egy újabb adagot is kellett készítenem, annyira tetszett mindenkinek. Úgyhogy idén eleve 2 adagot gyártottam le. Még sül az utolsó előtt tepsi itt a hátam mögött :) .

Hozzávalók
12 dkg teljes kiőrlésű liszt
10 dkg kukoricapehely
8 dkg kókuszreszelék
12 dkg margarin
6 dkg méz
9 dkg barna cukor
5 dkg kukoricamaláta (elhagyható)
1 dkg szódabikarbóna

Elkészítése:
A margarint felolvasztjuk, hozzákeverjük a mézet és a malátát. A többi hozzávalót egy tálban összeforgatjuk, majd a langyos mézes-malátás margarinnal összekeverjük. Kanállal apró halmokat rakunk egymástól távol a tepsire, és ízlés szerint megszórjuk fehér vagy fekete szezámmaggal, esetleg kókuszreszelékkel. Előmelegített sütőben 160 fokon 12 percig sütjük.

Nekem kicsit száraz lett a tésztám, nagyon morzsás, ezért tettem hozá nagyon kevés vizet, pár evőkanálnyit, épp csak anyit, ami "összeragasztotta". Egy kis édeset is kívánt még, mert a mézet már nem értem ki, és valószínűleg keveset tettem bele, úgyhogy nyomtam még bele egy kis rizsszirupot. A halmocskák is kicsit szétesősek, ezért kézzel kicsit össze szoktam nyomkodni, picit elleapítani, hogy tényleg tallér-forma legyen a kész süti. Nem mrem az időt, akkor jó, amikor szép aranybarna a színe. Nekem most egy kicsit óarany lett ez a tepsi;) 
Nagyon finom, gyorsan elkészül, kiváló uzsonnacsomagba is, garantáltan egészséges. (Én egyébként mindíg csökkentem kicsit a cukor mennyiségét, szinte észevétlenül, sütésről sütésre.)

Ja, és természetesen a szezámmagot Ákos szórta rá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése