2014. február 13., csütörtök

Rakott zöldbab

Ez nem gasztroblog, tehát nincs fotóm a recepthez, de muszáj feljegyeznem - és megosztanom, mert annyira egyszerűen, annyira király kaja lett a  mai ebéd. Eredetileg 2 napra terveztem - de nem maradt belőle annyi, hogy elég legyen holnapra is :-)

Hozzávalók:
1 kg mirelit vajbab
1 csésze barnarizs
3/4 csomag Goody-Foody csirkeízű metélt
maradék darabolt paradicsomkonzerv,
kb. 3 ek. natúr lecsó (saját eltevés)
2 ujjnyi gabonakolbász
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
pirospaprika
majoranna

kókuszzsír

Elkészítés:
A babot és rízst külön edényben sós vízben megfőztem, ahogy kell. A hagymát felkockáztam, kevés kókuszzsíron kevergetve, hogy nehogy odaégjen, dinszteltem pár percig, majd rádobtam a Goody-Foodyt. És hagytam párolódni, pirulni kb 10-15 percig. (Közben néha megkevertem.) A végén ráöntöttem a paradicsomot, lecsót, a zúzott fokhagymát is hozzákevertem, rámorzsoltam a gabonakolbászt. Nekem nem volt elég szaftos, ezért töltöttem még rá egy kis natúr paradicsomlét, hozzáadtam a  többi fűszert, felforraltam és kész. A megfőtt babot leszűrtem és kizsírozott, morzsával kiszórt jénaiban rétegeztem: bab-rizs-pöri-ba-rizs-pöri-bab. A tetejére szójatejfölt kentem (Joya Cremesse) és kb fél óra alatt megsütöttem. Eszméletlen jó lett!! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése