2014. május 30., péntek

Add el mindenedet...

Ma újabb dologról mondtam le, ami a múlthoz kötött. A szüleim otthona. Eladtam. Az árából nem tartok meg semmit: odaajándékozom 2 felnőtt gyermekemnek, hogy meg tudják tenni az első lépéseket az életben.
"Add el mindenedet, amid van, és oszd el a szegényeknek, és kincsed lesz mennyországban; és jer, kövess engem. " - mondja Jézus a Lukács 18:22-ben.
Ez ugyan nem minden vagyonom volt, valójában nem is éreztem soha sem a magaménak, legalábbis nem jobban, mint gyerekkoromban. És nem a szegények között osztottam szét - bár gyermekeimnek egyenlőre még semmi vagyonkája nincs. Mégis ez a mondat jutott eszembe, amikor - miközben már vagy a 4. oldalt írtam alá - kibuggyantak a könnyeim. Nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz, egész végig nem gondoltam. Még az első oldalnál sem. Aztán előjöttek az emlékek: a költözés, a fogócska öcsémmel körbe-körbe a szobákban, a szüleim fiatalon, a karácsonyok, szülinapok, játékok, sarokban térdeplések, iskolaévek, a szüleim idősebb korukban,... a gyermekkorom, életem hajnala...
Az Evangélium így folytatódik: "Az pedig ezeket hallván, igen megszomorodék; mert igen gazdag vala." Szinte látom, ahogy keserűen elfordul Jézustól, lehajtja fejét, talán egy könnycsepp is kicsordul, s lassan, megszégyenülten elindul hazafelé...


És érzem, ahogy a szabadság érzése szétáramlik a zsigereimben, lassan a könnyek felszáradnak, a nehéz szív megkönnyebbedik, a tüdő fellélegzik és szabad vagyok! Szabadabb vagyok ismét egy fokkal! Legyőztem magamban valamit, ami önmagában nem is volt talán rossz, bűnös gondolat vagy vágy - mégis megkötözött, leterhelt, mégis Jézus és közém állt. Most VALÓBAN szabad vagyok!!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése