2013. november 24., vasárnap

Karácsonyi készülődés - 2013. No.3. Mi kerüljön az adventi naptárba?

Újabb kérdés. Mert ugye kapható a boltokban olyan, amiben minden ajtócska mögött csoki rejtőzik. Aztán kapható olyan is, amibe mi tesszük az apróbb, nagyobb ajándékokat - többnyire édességet - a gyerekeknek. És van pl. LEGO-naptár is - méreg drágán!! -, ahol játékok lapulnak a számok mögött. De mi van akkor, ha olyan naptárt akarunk adni, ami ugyan örömöt okoz, de nincsenek benne egészségtelen dolgok, fölösleges és értelmetlen csecsebecsék, 680. ócska fröccsöntött kisautó vagy hasonlóan igénytelen cucc?? Mi van akkor, ha azt akarod, hogy személyes legyen az ajándék, netán legyen némi intimitása a dolognak? Mi van akkor, ha nem akarod  a  fogyasztói társadalom által lebutított, értéktelen bóvlit? Nos, akkor törd a fejed, legyél kreatív, ötletes!! A lényeg, hogy szerezz a megajándékozottnak naponta apró örömet - és ne legyen csillagászati ára, mert ez (sem) az üzletről kell hogy szóljon!
Emlékszem életem első adventi naptárjára, 10 éves forma lehettem, amikor kaptam. A4-es kartonon díszelgett egy szép fenyőfa. Rajta huszonnégy számozott, kör alakú perforált rész. Ha nap mint nap ügyesen felnyitottam a perforáció mentén, színes kis ábrákat találtam, s 24-re ily módon elkészült a szépen feldíszített karácsonyfa. Nagyon örültem neki és minden este elalvás előtt azon gondolkoztam, vajon milyen rajzocskát rejt a következő ablak... Megpróbáltam  a lámpa elé emelve kivenni, mik lehetnek a további képek, de természetesen a kartonon nem tudott átvilágítani...
Tehát hogy mi is kerülhet a naptárakba, arra itt és itt, valamint itt is találtam ötleteket. Biztosan van még rengeteg az interneten, én most nem szánok több időt a keresgélésre. Ha valaki talált még valami ötleteset, bátran tegye be a hozzászólások közé!
Csak még egy jótanács: ha élményeket adsz, jól gondold végig, nehogy egyik se legyen valóraváltható a megajándékozott elfoglaltsága miatt. Én pl. tavaly adtam egy olyan program-kupont a lányomnak, amit idén szeptemberben sikerült beváltania! Szerencse, hogy még elfogadták! De a dolog bája és izgalma a hónapok alatt elpárolgott. :-( 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése